Euroopa ja Ameerika Ühendriikide vaheline vaba taeva leping on tänasest jõus

Kaua vaieldud ja kevadel 2007 alla kirjutatud Euroopa ja Ameerika Ühendriikide vaheline vaba taeva ehk open skies leping on tänasest jõus.

See tähendab, et:
  • suvaline Euroopa Liidu lennufirma võib lennata kahe suvalise Euroopa (sh Euroopa Liidu välise) ja Ameerika Ühendriikide lennujaama vahel
  • suvaline Ameerika Ühendriikide lennufirma võib lennata kahe suvalise Euroopa Liidu ja Ameerika Ühendriikide lennujaama vahel
  • Ameerika Ühendriikide lennufirmad võivad lennata kahe suvalise Euroopa Liidu lennujaama vahel
  • lennufirmad ei pea enam lennuametitega kooskõlastama oma lendude arvu
  • lennufirmad ei pea enam lennuametitega kooskõlastama oma lennuhindu
  • kaovad ära senised London Heathrow Lennujaamas kehtinud Bermuda II lepingu-aegsed piirangud (lendamine oli lubatud vaid 2 USA ja 2 Suurbritannia lennufirmal)
  • alles jäävad senised Euroopa ja USA vahelised viiendad õigused (Air New Zealand, Air India, Kuwait Airways Londonist, Emirates Hamburgist, jne)
Jätka "Euroopa ja Ameerika Ühendriikide vaheline vaba taeva leping on tänasest jõus" täisvaate lugemist

Kariibi kruiis Carnival Triumphi pardal - fotogalerii

Järgnev fotogalerii on lisanduseks samateemalisele reisikirjale - Kariibi kruiis Carnival Triumph pardal.

Carnival Cruise Lines - Carnival Triumph

Carnival Triumph õhutupäikeses
Carnival Triumph õhtupäikeses

Carnival Triumph ankrus väikeses abajas
Carnival Triumph ankrus väikeses abajas

Jätka "Kariibi kruiis Carnival Triumphi pardal - fotogalerii" täisvaate lugemist

Kariibi kruiis Carnival Triumphi pardal

Idee selleks reisiks sündis aprillis 2003, mil me esimest korda Floridas olles enne rendiauto loovutamist ja tagasilendu sõitsime Miami Beachi linna. Nägime uhkeid kruiisilaevu sadamas seismas ja hakkasime unistama reisist sellise pardal. See reis saigi teoks novembris 2007, juubelikingitusena abikaasa Ingritile.

Carnival Cruises on maailma kõige suuremat laevastikku omav kruiisifirma, selle lipu all sõidab 23 laeva. Carnivalil on hulk tütarfirmasid: Holland America Line, Princess Cruises, Seabourn Cruise Line, Costa Cruises, Windstar Cruises ja ka Cunard Line, mis 20. sajandi alguses omas tolle aja suurimaid laevu Lusitania (valmis 1907) ja Mauretania. Nendega konkureerimiseks ehitati kuulus Titanic, mis 1912 hukkus. Carnival laseb tuleval suvel käiku uue laeva Carnival Splendor, mis teeb oma esimese reisi Londonist Põhja-Euroopa sadamatesse, nii et meiegi saame seda juulis 2008 Tallinna sadamas näha.

Carnival Triumph ankrus väikeses abajas
Carnival Triumph ankrus väikeses abajas
Laev Carnival Triumph mahutab 2700 reisijat ja 1000 meeskonnaliiget. Meie kajut 9291 oli 9. tekil, väga lähedal päevitustekile ja söögisaalile. Väljasõit Miamist oli väga kaunis: soe tuulevaikne õhtupoolik, selja taha jäämas kesklinna pilvelõhkujad, palmisaared villadega ning lõpuks ka hotellide rivid ja Miami Beachi liivarand. Järgmisel hommikul ootas meid kaunis liivarand ja soe läbipaistev vesi. See oli Half Moon Cay, väike saar Bahama saarestikus.

See 10 ruutkilomeetrine väikesaar kuulub Carnivalile. Olles sama suur kui Ruhnu Eestis, on ta kaetud troopilise, kuivataluva põõsastikuga. Reisijad viidi maale praamidega; esimestena said maale kokapoisid, kes panid põõsastevahelistes paviljonides käima grillid, et lõunasöök vabas õhus serveerida. Selle päeva nimi oli Rememberance Day – Meeldejätmise Päev ja see oligi ideaalne puhkepäev: pilvitu taevas, lumivalge liiv, soe ja läbipaistev vesi, hea toit, reggae muusika, mida esitas laeva rastapatsiliste poiste bänd.
Jätka "Kariibi kruiis Carnival Triumphi pardal" täisvaate lugemist